Igenisade ögonfransar och kalla tår.

Idag följde jag med pappa till Ljusdal för att handla lite julklappar till mammsen. Jag kunde inte göra det i Stockholm eftersom hon var med överallt då, men nu är det klart och jag tror nog att jag hittade bra saker.

Det här med att springa när det är -25°C är väl kanske inte så rockigt för lungorna och så, så det fick jag skippa idag. Däremot pylsade jag på mig allt vad garderoben hade att erbjuda för att ta en promenad istället. Det är inte mycket som går upp emot en eldröd solnedgång över ett vitt gnistrande hälsingelandskap. Och om man lägger ihop det med ipodens goa musik, iskalla tår i de alldeles för kalla gympaskorna och totalt igenisade ögonfransar får man en väldigt härlig eftermiddagspromenad.

Väl inne i värmen igen har jag en del saker kvar att pyssla med. Jag ska nog börja med att göra lite mer mikroknäck, den har så gott som tagit slut. Haha, gottegris?! Javisst! Sen ska jag ju faktiskt göra en julklapp också, men mina alldeles egna kreativa händer. Men jag har klurat på den ett tag nu, så hittar  jag bara de rätta sakerna skadet nog gå att få till nåt fyndigt.

» Ensamheten skulle inte vara så illa om man bara hade någon att dela den med.

♥        J e n n i f e r .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0