Glad Påsk!

Ja, jag tänkte att det kan vara trevligt att vara lite omväxlande mitt ibland alla God Jul önskningar.

Guess what?! Tomten hade bytt paket i strumpan inatt, och jag fick den önskade kameran. Vilken tur att jag varit snäll, så det går att knäppa lite kort under dagen och kvällen. Tack Tomten! (:

Har varit ute och gått en sväng, och nu har vi precis varit och tänt ljus på gravarna. ♥
Nu är det dags för en dusch, och sen är det nog hög tid att börja göra sig iordning för Kalle Anka på julafton, (ja, jag dissar Änna Änka).

Hoppas Ni får en riktigt fin och mysig julafton runtom i vårt vita vinterland!

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Tyst är skogen och nejden all,
livet där ute är fruset,
blott från fjärran av forsens fall
höres helt sakta bruset.
Tomten lyssnar och, halvt i dröm,
tycker sig höra tidens ström,
undrar, varthän den skall fara,
undrar, var källan må vara.

♥       J e n n i f e r .

Kommentarer
Postat av: maria

vad fint du skriver.

2009-12-24 @ 12:57:56
Postat av: Jennifer

Tack! Dock är dikten två av verserna ur Viktor Rydbergs "Tomten". :)

2009-12-24 @ 22:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0